Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

En mycket rörlig bebis..

Av Stina - 30 augusti 2013 05:08

Jag vaknade för ca en timme sedan. Illamående och feber.. Trött som bara den är jag, pga lite sömni flera veckor nu.

Nu har jag gått in i graviditetsvecka 32+1. Bebisen är extremt rörlig nu måste jag säga:) Nu sparkar han ut en fot i sidan som man kan känna väldigt ofta. Han lägger gärna något ovanpå revbena nu och gör en massa frivolter:) Han har inte passat in någon dygnsryttm, utan jag tycker mer att han är vaken jämt!:P

Just nu har vi en femåring som är inne i en rejäl trots här hemma. Våra dagliga rutiner är riktigt kämpiga och det kan bli mycket skrik om hur orättvist allt just är. Det tär mycket på krafterna att några dagar som femåringen träffade sin andra familj förstörde våra dagliga rutiner. Han är rent ut sagt riktigt jäklig mot oss. Men det har blivit bättre och det är en slags fas för en femåring som går igenom en jobbig period av saknad och mycket frågor. Men jag måste säga att mitt barn gör det bra, han är en stark och smart kille och det är synd att han ska behöva fundera på när nästa gång blir och hur lång tid det ska ta innan hans andra familj ska komma igen. Det svåra är att de ofta lämnar en massa funderingar som att det ska ta jätte lång tid innan de ses igen för att de förklarat det för honom. För en barn är "jätte lång tid" en frustration. Eller det har jag märkt hos min grabb, men som sagt är jag stolt över hur han hanterar allt.

Det blir nu flytt framöver, inte så länge till vi flyttar då:) Det är till en nyrenoverad 4 på bottenplan. Perfekt nu när den lilla snart kommer. Nu kommer plats och nya mäjligheter fram. Bäst av allt är att jag inte kommer måsta kämpa med barnvagn uppför en massa trappor och flummiga människor! Och vi får börja om på nytt i ett gemensamt hem<3

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova.  

Ett hjärta som får allt att smälta!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 26 november 2013 22:04

Bebistiden går fort över. Det är hemskt men dom ska ju växa som sagt annars vore det konstigt. A somnade nyligen efter maten så nu hoppas jag att han är i sin sovamatkoma ett par timmar. Vi har haft främmande idag av farmor och faster, sedan kom ...

Av Stina - 26 november 2013 12:10


För en liten stund sedan åkte H. Det gjorde så ont i hjärtat, det kom mycket tårar efter en stund. Som jag saknar honom redan. ...

Av Stina - 25 november 2013 22:40


Nu har min lilla bebis vaknat ur sin sov koma han får ca. 1 gång per dag. Så nu är det full rulle på honom:-) han har varit super glad och vi har fått höra lite bebis skratt! Man kan inte hålla sig själv från skratt när man hör det:-) Han är väldigt...

Av Stina - 25 november 2013 18:12


Alltid när H åker till sin pappa får jag en sjuk ångest. Jag tappar nästan livsglädjen, jag blir olycklig. Han är ju alltid hos mig eller i närheten och nu så åker han hur långt bort som helst!! Nej nu ska jag packa H väska... ...

Av Stina - 25 november 2013 17:18


I natt blev det en mindre rolig natt. A var vaken nästan hela natten! Jag tror han har ont i magen för det har varit mindre bra idag med han. Trröttare än tröttast! H har varit helt upp i varv och väckt A så fort han somnat. Försäkringskassan har glö...

Ovido - Quiz & Flashcards