Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 30 augusti 2013 05:08

Jag vaknade för ca en timme sedan. Illamående och feber.. Trött som bara den är jag, pga lite sömni flera veckor nu.

Nu har jag gått in i graviditetsvecka 32+1. Bebisen är extremt rörlig nu måste jag säga:) Nu sparkar han ut en fot i sidan som man kan känna väldigt ofta. Han lägger gärna något ovanpå revbena nu och gör en massa frivolter:) Han har inte passat in någon dygnsryttm, utan jag tycker mer att han är vaken jämt!:P

Just nu har vi en femåring som är inne i en rejäl trots här hemma. Våra dagliga rutiner är riktigt kämpiga och det kan bli mycket skrik om hur orättvist allt just är. Det tär mycket på krafterna att några dagar som femåringen träffade sin andra familj förstörde våra dagliga rutiner. Han är rent ut sagt riktigt jäklig mot oss. Men det har blivit bättre och det är en slags fas för en femåring som går igenom en jobbig period av saknad och mycket frågor. Men jag måste säga att mitt barn gör det bra, han är en stark och smart kille och det är synd att han ska behöva fundera på när nästa gång blir och hur lång tid det ska ta innan hans andra familj ska komma igen. Det svåra är att de ofta lämnar en massa funderingar som att det ska ta jätte lång tid innan de ses igen för att de förklarat det för honom. För en barn är "jätte lång tid" en frustration. Eller det har jag märkt hos min grabb, men som sagt är jag stolt över hur han hanterar allt.

Det blir nu flytt framöver, inte så länge till vi flyttar då:) Det är till en nyrenoverad 4 på bottenplan. Perfekt nu när den lilla snart kommer. Nu kommer plats och nya mäjligheter fram. Bäst av allt är att jag inte kommer måsta kämpa med barnvagn uppför en massa trappor och flummiga människor! Och vi får börja om på nytt i ett gemensamt hem<3

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova.  

Ett hjärta som får allt att smälta!<3

Av Stina - 25 augusti 2013 22:31

Har suttit i duschen i en evighet.. Har haft på det varmaste och spolat ryggen och det hjälper inte..

Jag får inte sova mycket..

Lägger upp lite bilder

 

En tur till smitingen med Håkan, syster och systerson.


Ultraljudsbilden i vecka 19. 


 

Magen i vecka 30.

Av Stina - 25 augusti 2013 17:29

Det blev inga köp av saker till rummet men det blev en symaskin i stället!:D Så nu kan jag sy saker till bebisen:)

Mat

Av Stina - 25 augusti 2013 15:13

Idag har jag tänkt att påbörja bebisens rum. Ett mindre rum som Håkan haft som filmrum. Jag har absolut ingen känsla för att fixa i ordning saker. Men först så måste jag städa upp lite här hemma. Olivia ringde och frågade om vi skulle äta så vi är nyss hemkommen från frasses!

Bebisen tar så mycket plats i magen nu att det är svårt att vara hungrig och äta nu.

Nu ringde go A så det blir en promenad till affären för att kika efter förvaringslådor..:)

Om någon har förslag på inredning av barnrum så lämna gärna en kommentar. Rummet är litet med en vägg att ställa saker mot. Annars så är det ett fönster som täcker ena väggen och garderober den andra samt en dörr till duschen på tredje väggen..


31

Av Stina - 25 augusti 2013 12:37

Tiden går riktigt fort nu.

Jag har nu gått in i vecka 31. Och just nu känner jag mig som en flodhäst!

Efter många besök hos läkare, sjukgymnast och förlossningen så blir min rygg inte bättre. Jag har varit sjukskriven i 3 månader!! 

Den gravida kvinnan:

Har sedan i början av graviditeten känt av en smärta till vänster i nedre delen av ryggen. I början gick det bra att jobba och köra på som vanligt. Det jag kände var trötthet mest. Jag förväntade mig att jag skulle kunna jobba hela graviditeten ut för att inte gå hemma och bara driva tiden.. Smärtan blev starkare och till slut sov jag nästan inget. Åkte på en rejäl förkylning i vecka 11 och blev sjukskriven i två veckor där. Efter att ha återgått till jobbet en tid så kände jag att det inte funkade så fick träffa en sjukgymnast som jag träffade en till två gånger i veckan. Jag fick en kudde, bälte och testade tens men inget gav resultat. De trodde först att det berodde på foglossning.. men efter att ha träffat en annan sjukgymnast så funderade de på om det är en diskbråck. Men eftersom jag är gravid så kan de inte göra något åt det.. Så jag provade laser behandling ett par gånger men det har inte heller gett nå resultat så jag får stå ut men den här olidliga smärtan...

Det är tråkigt för jag hade börjat gå på en 75% rad på jobbet och nu känns det som att jag svikti dom... Och mig själv. Jag har alltid älskat mitt jobb.

Så sömnlösa nätter och mycket gråt består min graviditet av..

Det är tråkigt att inte kunna få njuta av tiden som gravid men det är 9 veckor kvar och jag hoppas tiden går fort:)


Ovido - Quiz & Flashcards