Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

31

Av Stina - 25 augusti 2013 12:37

Tiden går riktigt fort nu.

Jag har nu gått in i vecka 31. Och just nu känner jag mig som en flodhäst!

Efter många besök hos läkare, sjukgymnast och förlossningen så blir min rygg inte bättre. Jag har varit sjukskriven i 3 månader!! 

Den gravida kvinnan:

Har sedan i början av graviditeten känt av en smärta till vänster i nedre delen av ryggen. I början gick det bra att jobba och köra på som vanligt. Det jag kände var trötthet mest. Jag förväntade mig att jag skulle kunna jobba hela graviditeten ut för att inte gå hemma och bara driva tiden.. Smärtan blev starkare och till slut sov jag nästan inget. Åkte på en rejäl förkylning i vecka 11 och blev sjukskriven i två veckor där. Efter att ha återgått till jobbet en tid så kände jag att det inte funkade så fick träffa en sjukgymnast som jag träffade en till två gånger i veckan. Jag fick en kudde, bälte och testade tens men inget gav resultat. De trodde först att det berodde på foglossning.. men efter att ha träffat en annan sjukgymnast så funderade de på om det är en diskbråck. Men eftersom jag är gravid så kan de inte göra något åt det.. Så jag provade laser behandling ett par gånger men det har inte heller gett nå resultat så jag får stå ut men den här olidliga smärtan...

Det är tråkigt för jag hade börjat gå på en 75% rad på jobbet och nu känns det som att jag svikti dom... Och mig själv. Jag har alltid älskat mitt jobb.

Så sömnlösa nätter och mycket gråt består min graviditet av..

Det är tråkigt att inte kunna få njuta av tiden som gravid men det är 9 veckor kvar och jag hoppas tiden går fort:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 26 november 2013 22:04

Bebistiden går fort över. Det är hemskt men dom ska ju växa som sagt annars vore det konstigt. A somnade nyligen efter maten så nu hoppas jag att han är i sin sovamatkoma ett par timmar. Vi har haft främmande idag av farmor och faster, sedan kom ...

Av Stina - 26 november 2013 12:10


För en liten stund sedan åkte H. Det gjorde så ont i hjärtat, det kom mycket tårar efter en stund. Som jag saknar honom redan. ...

Av Stina - 25 november 2013 22:40


Nu har min lilla bebis vaknat ur sin sov koma han får ca. 1 gång per dag. Så nu är det full rulle på honom:-) han har varit super glad och vi har fått höra lite bebis skratt! Man kan inte hålla sig själv från skratt när man hör det:-) Han är väldigt...

Av Stina - 25 november 2013 18:12


Alltid när H åker till sin pappa får jag en sjuk ångest. Jag tappar nästan livsglädjen, jag blir olycklig. Han är ju alltid hos mig eller i närheten och nu så åker han hur långt bort som helst!! Nej nu ska jag packa H väska... ...

Av Stina - 25 november 2013 17:18


I natt blev det en mindre rolig natt. A var vaken nästan hela natten! Jag tror han har ont i magen för det har varit mindre bra idag med han. Trröttare än tröttast! H har varit helt upp i varv och väckt A så fort han somnat. Försäkringskassan har glö...

Ovido - Quiz & Flashcards