Direktlänk till inlägg 13 september 2013

förlossning.

Av Stina - 13 september 2013 17:56

Just nu händer det mycket. Jag har gått in i vecka 34 och babyn mår prima. Vi är mitt uppe i en flytt vilket är en stor press just nu. Igår skulle jag hämta nycklarna till lägenheten så precis utanför känner jag hur vatten börjar rinna. Det kom inte super mycket men det gick igenom byxorna. Hann in lite snabbt och hämta nycklarna, ringa pappa, kolla in lägenheten lite snabbt och sedan hem. Där jag ringde förlossningen och de tyckte jag skulle avvakta och se om det kom något mer innan jag åkte in. Min kära syster yster ringer upp mig och säger att jag ska ringa 112 för att få komma in. Vilket vi gjorde när det började komma lite till. Men det var efter många om och men. Gisses vad jag skämdes. Alla tankar om att tänk om jag bara inbillade mig.. de kommer skicka hem mig på en gång. Men icke när jag kom in så behandlade dom det som att en vattenavgång skett.. jag fick sprutor och medicin och absolut inte kliva upp. De tog prover och stoppade upp det eftersom jag var i vecka 33+6. Hade jag kommit några timmar efter hade de låtit naturen ha sin gång:-) fick ett rum och kim åkte hem, så efter varje korta toabesök jag fick göra lyssnade de på babyns hjärta och det var bra varje gång. Idag fick jag berättat att barnet kanske låg i säte och hon informerade mig om snitt.. när läkaren kom och ultraljud gjordes så fick jag se vår underbara lilla kille <3 och så vacker han är.. man såg konturerna riktigt bra och babyn har kims näsa:-) han låg neråt lite fixerat men huvudet är fortfarande lite rörligt. Under morgonen hade jag fått informerat att vi skulle bli kvar, och antagligen en längre tid. Men efter ul så fick jag kolla hur sammandragningarna skedde. Och de kom regelbundet och starkare än innan. Men de blev osäker på om en vattenavgång skett så de gjorde ett topstest i slidan där de visade att jag inte hade något fostervatten och de konstaterade att jag skulle få åka hem. Läkaren frågade om jag ville stanna för observation under natten eftersom jag har en otrolig mensvärk i rygg och mage samt smärtsamma förvärkar men jag valde att åka hem. Fick två citodo att sova på till kvällen. Men vila som gäller så flyttandet får andra sköta nu. och minsta lilla så ska jag åka in igen.:-) jag trivs bäst hemma och de skulle ringa upp mig när provsvaren var färdig. Nu har jag skrivit en liten förklaring:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 26 november 2013 22:04

Bebistiden går fort över. Det är hemskt men dom ska ju växa som sagt annars vore det konstigt. A somnade nyligen efter maten så nu hoppas jag att han är i sin sovamatkoma ett par timmar. Vi har haft främmande idag av farmor och faster, sedan kom ...

Av Stina - 26 november 2013 12:10


För en liten stund sedan åkte H. Det gjorde så ont i hjärtat, det kom mycket tårar efter en stund. Som jag saknar honom redan. ...

Av Stina - 25 november 2013 22:40


Nu har min lilla bebis vaknat ur sin sov koma han får ca. 1 gång per dag. Så nu är det full rulle på honom:-) han har varit super glad och vi har fått höra lite bebis skratt! Man kan inte hålla sig själv från skratt när man hör det:-) Han är väldigt...

Av Stina - 25 november 2013 18:12


Alltid när H åker till sin pappa får jag en sjuk ångest. Jag tappar nästan livsglädjen, jag blir olycklig. Han är ju alltid hos mig eller i närheten och nu så åker han hur långt bort som helst!! Nej nu ska jag packa H väska... ...

Av Stina - 25 november 2013 17:18


I natt blev det en mindre rolig natt. A var vaken nästan hela natten! Jag tror han har ont i magen för det har varit mindre bra idag med han. Trröttare än tröttast! H har varit helt upp i varv och väckt A så fort han somnat. Försäkringskassan har glö...

Ovido - Quiz & Flashcards